utorok 30. apríla 2024

Štatút TMK verzia 2024

 Štatút TMK SAB bol schválený na zasadnutí výkonného výboru SAB konanom v Lučenci  dňa 16,4,2024

Jediná zmena Článok 3 - Zloženie komisie  bod 2.  Komisia má najmenej 3 členov 


Celé znenie :

           Štatút trénersko-metodickej komisie

 

Článok 1

Poslanie a zodpovednosť Komisie

1.      SAB realizuje svoje poslanie prostredníctvom orgánov SAB, medzi ktoré patrí aj Komisia.

2.      Trénersko-metodická Komisia zabezpečuje a koordinuje športovo-technickú a odbornú činnosť (najmä metodickú, vzdelávaciu a publikačnú) v rámci SAB a zabezpečuje prenos najnovších poznatkov z vývoja guľových športov a skúseností z trénerskej práce na Slovensku ako aj v zahraničí. Svoje návrhy konzultuje najmä s odbornými komisiami SAB a predkladá ich na VV.

3.      Komisia sa za výkon svojej činnosti zodpovedá VV.

4.      Komisia o svojej činnosti predkladá W jedenkrát ročne písomnú správu.

4.1.      Predseda komisie predkladá písomnú správu o činnosti komisie do 31.12

4.2.      Písomná správa obsahuje konkrétny popis činností vykonaných komisiou, a ktoré zodpovedajú vymedzeniu pôsobnosti a úloh Komisie podľa tohto štatútu.

4.3.      Za riadne informovanie členov VV zodpovedá Predseda Komisie.

 

Článok 2

Pôsobnosť a základné úlohy Komisie

1.      Komisia vykonáva najmä tieto činnosti:

1.1      navrhovanie a implementácia stratégie metodiky pre rozvoj guľových športov

1.2      sledovanie a využívanie hlavných progresívnych a rozvojových trénersko metodických trendov doma i v zahraničí, navrhovanie a implementácia rozvojových programov a náborovej činnosti, 1.3 vzdelávanie, školenie, doškoľovanie, usmerňovanie trénerov a ich pôsobenia pri družstvách všetkých vekových kategórií a reprezentačných výberoch,

1.4      spolupráca s Komisiami a orgánmi SAB, ktoré sa vyjadrujú k personálnemu obsadeniu trénerov reprezentácií Slovenskej republiky,

1.5      spolupráca na organizácií a účasť na odborných konferenciách, seminároch a ďalších podujatiach, ktoré sa týkajú tréningového a výchovného procesu a vzdelávania trénerov, a ktoré umožňujú medzinárodné porovnávanie,

1.6      spolupráca s odbornými komisiami SAB, členmi SAB, odbornou verejnosťou a orgánmi štátnej správy a územnej samosprávy na kontinuálnom rozvoji trénerskej profesie v podmienkach daných možností na Slovensku,

1.7      spolupracuje s komisiami a pracovníkmi SAB na plnení úloh, ktoré súvisia s výkonom trénerskej profesie.

 

Článok 3

Zloženie Komisie

1.      Komisia je zložená z Predsedu, podpredsedu a členov Komisie

2.      Komisia má najmenej 3 členov.

3.      O celkovom počte členov Komisie a jej zložení, v súlade so schváleným princípom pre zloženie Komisie, rozhoduje VV, po predchádzajúcom vyjadrení Predsedu Komisie, ak stanový alebo iný predpis SAB neustanovujú inak.

4.      Pri volbe Predsedu, podpredsedu a členov Komisie sa primárne zohľadňuje princíp odbornosti. Kvalifikačným predpokladom na výkon funkcie Predsedu je trénerské vzdelanie najmenej na úrovni 2. trénerskej kvalifikácie. Odbornosť sa posudzuje najmä na základe predloženého životopisu a motivačného

 

 

listu kandidátov.

5.    Pri voľbe členov Komisie sa prihliada na regionálny princíp obsadenia Komisie. V komisii má spravidla zastúpenie jeden pracovník zástupca trénerov, jeden zástupca klubov a jeden zástupca navrhovaný členmi VV. Každý člen komisie má 1 hlas.

6.    O princípe obsadenia Komisie rozhoduje W pred voľbou Predsedu Komisie. W môže svojim rozhodnutím princíp obsadenia jednotlivých miest v komisii určiť aj inak, ako je uvedené v tomto štatúte.

7.    V záujme podpory súčinnosti Komisie a autority jej Predsedu sa pri voľbe členov Komisie zohľadňujú návrhy na členov, ktoré predložil Predseda Komisie.

 

Článok 4

Voľba a odvolanie predsedu, podpredsedu a člena Komisie

1.    Predsedu, podpredsedu a členov Komisie menuje a odvoláva W.

2.     Predsedu a podpredsedu Komisie volia členovia Komisie z členov Komisie nadpolovičnou väčšinou hlasov všetkých členov Komisie. Obdobným spôsobom sa rozhoduje aj pri odvolaní Predsedu a podpredsedu.

3.     Členov Komisie menuje W na základe odbornosti.

4.    Návrh na voľbu a odvolanie Predsedu, Podpredsedu alebo člena Komisie môžu podať riadni alebo registrovaní členovia SAB, členovia VV a Sekretariátu SAB. Návrh na menovanie a odvolanie člena Komisie môže podať aj Predseda Komisie.

5.    Predseda, podpredseda a člen Komisie musia spĺňať odborné predpoklady pre prácu v komisii a podmienku bezúhonnosti v zmysle zákona o športe 440/2015 Z.z.

6.    Splnenie odborných predpokladov pre prácu v Komisii preukazujú navrhovaní členovia Komisie svojim životopisom, ku ktorému sa pripája motivačný list kandidáta.

7.    Na preukázanie bezúhonnosti v zmysle § 7 ods. 2 zákona č. 440/2015 Z.z. o športe postačuje čestné vyhlásenie kandidáta, ktoré môže byť súčasťou súhlasu s kandidatúrou, motivačného listu alebo životopisu.

8.     Za bezúhonného sa nepovažuje ten, kto bol právoplatne odsúdený za úmyselný trestný čin uvedený v zmysle § 7 ods. 2 a 3 ZoŠ.

9.     Ak dôjde k strate bezúhonnosti počas funkčného obdobia členstva v Komisii, dotknutý člen je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Predsedovi komisie a Sekretariátu SAB.

10.    Ak sa člen Komisie dopustí konania, ktoré je nezlučiteľné s postavením člena Komisie, alebo ak sa člen Komisie bez odôvodneného ospravedlnenia najmenej trikrát nezúčastní na činnosti Komisie, Predseda Komisie môže podať návrh na jeho odvolanie z funkcie. Ak sa člen Komisie aktívne nezúčastňuje na pláne práce a nevykonáva činnosť, ktorú mu pridelil Predseda, považuje sa to za porušenie štatútu rovnakej závažnosti ako neúčasť bez ospravedlnenia na zasadnutí Komisie a môže mať za dôsledok podanie návrhu na odvolanie z funkcie.

11.     VV môže odvolať osobu z funkcie, do ktorej ju ustanovil. Návrh na odvolanie musí byť odôvodnený a musí byť členom W poslaný písomne spolu s programom. Odvolávaná osoba je zbavená svojej funkcie s okamžitou platnosťou ku dňu rozhodnutia VV.

12.     Ten, kto navrhuje (navrhovateľ) odvolanie Predsedu, Podpredsedu alebo člena Komisie z funkcie, pred podaním návrhu, písomne upovedomí dotknutú osobu o návrhu a jeho dôvodoch a umožní jej, aby sa k návrhu na odvolanie písomne vyjadrila v lehote siedmych dní. Po uplynutí uvedenej lehoty navrhovateľ predloží VV všetky podklady relevantné pre rozhodnutie VV (upovedomenie o návrhu, písomné vyjadrenie dotknutej osoby, návrh na odvolanie).

 

 

13.     Odvolávaná osoba si môže uplatniť právo na verejnú obhajobu. Verejná obhajoba odvolávanej osoby sa uskutočňuje osobne (ak o to odvolávaná osoba požiada) alebo prečítaním písomného vyjadrenia na zasadnutí VV v bode programu, v ktorom sa prerokováva návrh na odvolanie, zásadne však vždy pred hlasovaním o odvolaní.

 

Článok 5

Práva a povinnosti Predsedu a členov Komisie

1.     Predseda komisie najmä:

1.1.     riadi rokovania Komisie; v jeho neprítomnosti riadi rokovanie podpredseda Komisie, prípadne iný poverený člen komisie,

1.2.     zodpovedá za organizačnú a obsahovú prípravu rokovania Komisie,

1.3.     zodpovedá za vyhotovenie Zápisu z rokovania Komisie

1.4.      po predchádzajúcom písomnom odsúhlasení zo strany Predsedu SAB alebo predsedu Sekretariátu SAB môže zverejniť informácie o zasadnutiach Komisie a jej rozhodnutiach masovokomunikačným prostriedkom alebo poveriť tým iného člena Komisie, prípadne osobu poverenú SAB

1.5.     predkladá W za komisiu jedenkrát ročne písomnú správu o činnosti Komisie,

1.6.     po zániku funkcie je povinný odovzdať novému Predsedovi Komisie bezodkladne všetky dôležité informácie o úlohách a činnosti komisie za predchádzajúce obdobie, ako aj všetky podklady potrebné pre ďalšiu činnosť komisie,

1.7.     má právo zúčastňovať sa so súhlasom predsedajúceho na rokovaní Kongresu najmä v tej časti programu rokovania, v ktorej sú prerokovávané otázky súvisiace s odbornou činnosťou komisie, ku ktorým sa môže vyjadrovať a predkladať návrhy a požiadavky komisie.

2.     Členovia komisie najmä:

2.1.     majú právo a povinnosť oboznámiť sa s obsahom predkladaných materiálov tak, aby na rokovaní Komisie mohli zaujať kvalifikované stanovisko,

2.2.     majú právo prístupu ku všetkým dokumentom o ktorých sa rokuje v Komisii a predkladať svoje návrhy a pripomienky,

2.3.      sú povinní dodržiavať Stanovy, tento štatút, ostatné predpisy a iné platné normatívne akty vydávané orgánmi SAB, CER, CBI, F.E.B, F.I.B., CMSB a rešpektovať zásady čestnosti, etického kódexu, športového správania a princípy športovej etiky,

2.4.     dodržujú pri výkone svojej činnosti zásadu odbornosti, mlčanlivosti, objektivity a nezávislosti,

2.5.     v záležitostiach klubu, ktorého sú členmi, zachovávajú nestrannosť,

2.6.     sú povinní zúčastňovať sa na zasadnutiach Komisie,

2.7.     dbajú na záujmy guľových športov na Slovensku, jeho rozvoj a posilňovanie jeho dôležitosti v spoločnosti,

2.8.     zvyšujú svojim vystupovaním spoločenský kredit guľových športov na Slovensku.

3.     Členom Komisie sa pri ich osobnej účasti na zasadnutí Komisie alebo pri inom plnení úloh Komisie mimo miesta svojho bydliska/pracoviska poskytuje cestovné a stravné podľa internej smernice SAB o cestovných náhradách pri pracovných cestách.

4.     Každý člen Komisie oznámi Predsedovi Komisie adresu elektronickej pošty, ktorú bude využívať pre účely činnosti v komisii. Predseda komisie oznámi predsedovi Sekretariátu adresy elektronickej pošty členov komisie. Všetky písomnosti a ich prílohy odoslané s primeraným časovým predstihom na túto adresu sa považujú za riadne a včas doručené/zaslané. Ak pre to neexistuje osobitný dôvod dokumenty v písomnej/tlačenej podobe sa nedoručujú.

5.     V prípadoch hodných osobitného zreteľa môže VV na návrh Predsedu Komisie alebo predsedu

 

 

Sekretariátu rozhodnúť o poskytnutí odmeny členovi Komisie, ktorý sa podieľal na plnení osobitne náročnej alebo dôležitej úlohy.

6.     Členovia Komisie majú právo užívať rovnaké výsady, aké prislúchajú aj členom iných komisií.

 

Článok 6

Funkčné obdobie Komisie

1.     Funkčné obdobie Predsedu, Podpredsedu a člena Komisie je určené v zmysle Stanov. Po uplynutí funkčného obdobia môžu byť poverení Predseda a členovia Komisie zabezpečením plnenia úloh komisie do zvolenia nového Predsedu a členov Komisie.

2.     Tá istá osoba môže vykonávať funkciu Predsedu Komisie alebo člena Komisie aj opakovane, bez obmedzenia počtu funkčných období.

3.     Člen Komisie (vrátane Predsedu a podpredsedu) sa môže vzdať svojej funkcie v Komisii pred skončením funkčného obdobia písomným oznámením doručeným na Sekretariát.

4.     Funkčné obdobie Predsedu, podpredsedu a člena komisie začína plynúť odo dňa ich riadneho zvolenia W.

5.     Zvolený Predseda Komisie vykonáva úkony potrebné k obsadeniu a príprave činnosti komisie, najmä podáva návrhy na členov Komisie a na základe rozhodnutia VV plní aj ďalšie úlohy v pôsobnosti Komisie.

6.     V prípade uvoľnenia funkcie Predsedu Komisie pred skončením funkčného obdobia, VV na zostávajúce obdobie zvolí nového Predsedu Komisie. Do zvolenia nového Predsedu Komisie vykonáva úlohy Predsedu jej podpredseda.

7.     V prípade uvoľnenia miesta člena môže nového (doplneného) člena kooptovať W na návrh Predsedu Komisie.

8.     Funkčné obdobie členov Komisie, ako aj funkčné obdobie nového (náhradného) člena Komisie, končí s uplynutím funkčného obdobia Predsedu Komisie.

 

Článok 7

Konflikt záujmov

1.     Predsedom komisie nesmie byť predseda SAB, predseda Sekretariátu, predseda alebo člen kontrolného orgánu SAB alebo orgánu pre zabezpečenie spravodlivosti SAB.

2.     Predsedom, podpredsedom alebo členom komisie môže byť aj profesionálny zamestnanec Sekretariátu SAB, pokiaľ spĺňa odborné predpoklady.

3.     Pokiaľto okolnosti jednotlivých záležitostí vyžadujú, sú členovia Komisie, ktorí sa môžu dostať do konfliktu záujmov, povinní nezúčastňovať sa na rozhodovaní a prenechať v takomto prípade rozhodovanie na osoby osobne nezainteresované.

4.     Súčasné členstvo osoby vo viacerých Komisiách nie je vylúčené, predpokladom členstva vo viacerých Komisiách je to, či je možné zvládnuť v požadovanej kvalite plnenie úloh v Komisiách, ktorých je osoba členom.

5.     Tá istá osoba môže byť súčasne aj vo viacerých komisiách v zmysle Stanov.

 

Článok 8

Odborná a organizačná podpora Komisie

1.     Komisia môže na zabezpečenie svojej činnosti podľa potreby dlhodobo alebo príležitostne využívať podporu ďalších osôb zo sekretariátu SAB, prípadne aj iných osôb so súhlasom Predsedu Komisie a predsedu Sekretariátu.

 

 

 

2.     predseda Sekretariátu poskytuje Komisii najmä potrebnú administratívnu a organizačne technickú súčinnosť.

3.     Komisii spravidla pomáha pracovník sekretariátu SAB určený po dohode s Predsedom Komisie a predsedom Sekretariátu. Iná osoba môže vykonávať túto funkciu iba so súhlasom predsedu SAB a predsedu Sekretariátu.

4.     Zapisovateľ zabezpečuje administratívnu podporu Komisie, najmä spisuje, overuje zápis zo zasadnutia a postará sa o jeho archiváciu. Úlohy zapisovateľa môže vykonávať aj iná osoba určená predsedom Komisie, prípadne člen Komisie.

5.     Odborný asistent Komisie musí mať dlhoročnú prax v trénerskej profesii na Slovensku alebo v zahraničí. O potrebe a obsadení funkcie odborného asistenta Komisie sa dohodne Predseda Komisie s predsedom Sekretariátu.

6.    Odborný asistent poskytuje Komisii najmä potrebnú odbornú a prípadne aj administratívnu a organizačno-technickú súčinnosť.

7.     Odborný asistent sa zúčastňuje podľa potreby na zasadnutiach Komisie s poradným hlasom. Odborný asistent plní svoje úlohy samostatne podľa pokynov Predsedu Komisie. Predseda komisie posiela agendu odbornému asistentovi v rovnakom rozsahu ako členom Komisie. Odborný asistent sa môže vyjadrovať k prerokovávaným záležitostiam, prednášať svoje návrhy ústne alebo aj písomne. Tieto návrhy odborného asistenta je Komisia povinná riadne prerokovať.

8.    Komisia môže vytvoriť na plnenie svojich úloh odbornú pracovnú skupinu , ktorej členmi môžu byť aj osoby, ktoré nie sú členmi Komisie. Vedúcim pracovnej skupiny je vždy člen Komisie, ktorého určí Predseda Komisie. Po dohode môžu byť členmi pracovnej skupiny aj pracovníci sekretariátu SAB.

9.    Zapisovateľ postupuje pri svojej činnosti pre Komisiu podľa pokynov a požiadaviek predsedu Komisie, prípadne ďalších členov Komisie. Pracovná skupina a jej členovia postupujú podľa pokynov a požiadaviek Predsedu a vedúceho odbornej pracovnej skupiny.

10.    V prípade, že zapisovateľ vykonáva svoju činnosť pre komisiu, ustanovenia článku 7 platia primerane.

 

Článok 9

Zvolávanie rokovaní Komisie

1.    Komisia zasadá podľa potreby, minimálne však jedenkrát za 6 mesiacov.

2.    Oznámenie o termíne a mieste zasadnutia sa musí doručiť jej členom spravidla najneskôr päť dní pred dňom zasadnutia Komisie a to prostredníctvom pozvánky poslanej na elektronickú adresu určenú členom na účely komunikácie v rámci činnosti komisie. Predseda alebo iná poverená osoba môže oznámiť členom Komisie termín a miesto ďalšieho rokovania aj na ostatnom zasadnutí Komisie, čo sa uvedie do zápisu z ostatného zasadnutia komisie. V odôvodnených prípadoch možno zvolanie uskutočniť aj telefonicky

3.     Agenda a iné písomné materiály musia byť členom Komisie odoslané elektronicky v predstihu zodpovedajúcom rozsahu a závažnosti agendy, najneskôr však päť dní pred dňom zasadnutia s výnimkou prípadov, keď to povaha veci alebo iné okolnosti neumožňujú, alebo sú v príslušných štatútoch, poriadkoch alebo iných normách SAB stanovené iné lehoty.

4.     Zaslanie oznámenia o termíne a mieste zasadnutia Komisie, ako aj poslanie agendy na zasadnutie, zabezpečuje Predseda alebo iná ním poverená osoba napr. sekretár komisie.

5.     Ak to povaha prejednávanej záležitosti pripúšťa, rokovanie Komisie sa môže uskutočniť aj virtuálne s využitím informačno-technologických prostriedkov (telefonická konferencia - konferenčný hovor, videokonferencia - skype, emailové vyjadrenie k záležitosti.

 

 

 

6.     Ak to povaha a závažnosť záležitostí nevylučuje v záujme operatívnosti a efektivity činnosti komisie, môže predseda iniciovať prerokovanie veci bez zvolania rokovania iba na základe písomného vyjadrenia členov komisie formou per roliam.

Článok 10

Rokovací poriadok komisie

1.     Predmetom rokovaní Komisie je predovšetkým riešenie vecí vyplývajúcich z pôsobnosti komisie, kontrola plnenia uznesení, ako aj ďalšie, operatívne zaradené body.

2.     Za prípravu a priebeh zasadnutia po organizačnej a obsahovej stránke zodpovedá Predseda Komisie.

3.     Organizačnú stránku rokovania zabezpečuje na základe požiadaviek predsedu Sekretariát SAB, alebo iná osoba určená na základe dohody.

4.     Obsahovú stránku zabezpečuje najmä Predseda Komisie a na základe predsedom SAB pridelených úloh aj ďalší členovia a odborný asistent Komisie.

5.     Za komunikáciu SAB s Komisiou zodpovedá Sekretariát, ktorý sa zúčastňuje v prípade potreby na rokovaniach Komisie a ad hoc vytvorených pracovných skupín.

6.     Rokovania vedie Predseda Komisie a v jeho neprítomnosti podpredseda, prípadne iná osoba poverená Predsedom Komisie.

7.     Rokovanie/zasadnutie Komisie je neverejné.

8.     Účasť na rokovaní Komisie a členstvo v nej je nezastupiteľné.

9.     Neúčasť na rokovaní Komisie je člen Komisie povinný oznámiť predsedovi SAB, alebo Sekretariátu hneď ako zistí dôvody, pre ktoré sa zasadnutia Komisie nebude môcť zúčastniť.

10.     Členovia Komisie zúčastnení na rokovaní potvrdzujú svoju prítomnosť na rokovaní podpisom prezenčnej listiny.

11.     Na rokovanie Komisie môžu byť podľa povahy veci prizvaní športový odborníci, prípadne iné osoby, ktorých účasť je na splnenie účelu zasadnutia potrebná. Osoby prizvané na rokovanie nemajú právo hlasovať.

12.     Orgány SAB, funkcionári, sekretariát zväzu, regionálne kluby poskytnú na požiadanie Predsedu Komisie údaje, prípadne vysvetlenia, zapožičajú kópie dokumentov alebo iný materiál, potrebný k riadnemu plneniu úloh Komisie.

13.     Funkcionári a členovia sekretariátu SAB, ako aj regionálnych klubov, sa dostavia na požiadanie Predsedu TMK na zasadnutie Komisie, kde sú povinní úplne a pravdivo vypovedať o skutočnostiach rozhodujúcich pre riadne plnenie úloh komisie.

14.     Sekretariát SAB poskytuje Komisii bezplatnú organizačno-technickú podporu najmä poskytnutím zasadacej miestnosti v priestoroch SAB, v prípade potreby aj počítačového vybavenia (počítač, projektor, tlačiareň) a s umožnením prístupu na internet.

 

Článok 11

Prijímanie rozhodnutí Komisie

1.     Právoplatné rozhodnutia orgánov SAB vydané v rámci ich právomoci a kompetencií sú pre všetkých členov týchto orgánov, ako i pre všetkých členov SAB záväzné.

2.     Rozhodnutia sa prijímajú nadpolovičnou väčšinou hlasov všetkých členov komisie, pokiaľ nie je v tomto štatúte alebo iných predpisoch SAB ustanovené inak.

3.     Pri rovnosti hlasov je rozhodujúcim hlas Predsedu Komisie.

4.     Pri rozhodovaní o záležitostiach, ktoré sa dotýkajú klubových záujmov niektorého člena Komisie,

 

 

 

dotknutý člen Komisie nehlasuje, právo vyjadriť názor ostáva nedotknuté. V sporných prípadoch, ak to namietajú aspoň traja členovia Komisie, rozhodne Predseda Komisie o tom, či je dotknutý člen Komisie vylúčený z hlasovania. Ak je dotknutým členom Predseda o jeho vylúčení rozhoduje podpredseda.

5.     O forme hlasovania (tajne, verejne, elektronicky) v každom konkrétnom prípade rozhoduje Predseda Komisie, ak iný predpis SAB nestanovuje záväznú formu hlasovania.

6.     Rozhodnutie Komisie sa dotknutým účastníkom oznamuje spôsobom primeraným druhu a závažnosti prijatého rozhodnutia. Rozhodnutie je možné oznámiť ústne, písomne, uverejnením na webovom sídle SAB, ak iný predpis SAB nestanovuje záväznú formu oznámenia. Ústne oznámenie rozhodnutia sa zaznamená do zápisu z rokovania.

7.      Ak to povaha záležotosti pripúšťa a členovia s tým súhlasia, prerokovanie Veci a rozhodnutie môže byť vykonané aj bez zvolania osobného rokovania na základe vyjadrenia/hlasovania členov prostredníctvom mailovej komunikácie tzv. hlasovanie per roliam. Postup pri hlasovaní per roliam upraví osobitný predpis.

Článok 12

Odlišné stanovisko k rozhodnutiu Komisie

1.      Každý člen Komisie má právo vyjadriť ku ktorémukoľvek rozhodnutiu Komisie svoje odlišné stanovisko a jeho odôvodnenie.

2.     V prípade, ak člen Komisie chce svoj odlišný názor zdôvodniť písomne, urobí tak v primeranej lehote, spravidla do troch pracovných dní od vyslovenia odlišného názoru.

3.     Odlišný názor člena Komisie k prijatému rozhodnutiu sa zaznamená v zápise z rokovania Komisie a pripojí sa ako príloha Zápisu z rokovania.

 

Článok 13

Rokovanie Komisie

1.     Zasadnutia sa uskutočňujú podľa potreby, v priebehu súťažného obdobia spravidla jedenkrát za tri mesiace.

2.     Komisia zasadá a rokuje na základe schváleného plánu práce. Zasadnutie dohodnutou formou a v dostatočnom časovom predstihu zvoláva sekretár Komisie, pričom na zasadnutie pripravuje aj materiály potrebné k programu rokovania.

3.     Predmetom rokovaní sú úlohy vyplývajúce zo schváleného plánu práce, kontrola plnenia úloh a uznesení, ako aj ďalšie operatívne body.

4.      K prerokovaniu jednotlivých bodov programu rokovania môžu slúžiť písomné podklady, prípadne ústne návrhy.

5.      Z rokovania sa spracováva zápis. Zápis sa bez zbytočných prieťahov spracuje tak, aby bol čo najrýchlejšie k dispozícii Predsedovi a ostatným členom Komisie. Zverejňuje sa na webovom sídle SAB do 15 dní od zasadnutia.

 

Článok 14

Dokumentácia Komisie

1.     Za riadne vyhotovovanie a zasielanie/predkladanie dokumentácie určeným subjektom je zodpovedný Predseda Komisie.

2.     Za prehľadnú evidenciu a archiváciu dokumentov je zodpovedný predseda Komisie, alebo iná osoba určená na základe dohody.

3.     Komisia pri svojej činnosti využíva najmä nasledovné typy dokumentov:

3.1.      Pozvánka na rokovanie Komisie, súčasťou ktorej je aj program rokovania; zasiela sa emailom

 

 

 

všetkým členom

3.2.      Zápis z rokovania Komisie:

v zápise sa zaznamenávajú podstatné informácie o spôsobe, mieste (pri osobnom rokovaní), čase, účastníkoch, predmete, priebehu a výsledku rokovania Komisie. Náležitosti zápisu sú uvedené v Stanovách SAB

3.3.      Ročná správa o činnosti Komisie:

obsahuje prerokovávané body počas uplynulého obdobia a návrhy, odporúčania pre VV.

3.4.      Prílohy; akékoľvek dokumenty pripojené k dokumentu uvedenému v bode 3.1. až 3.3.

zákonom o športe sú neplatné.

2.      Štatút a jeho prípadné zmeny podliehajú schváleniu W.

3.      Návrh na zmenu Štatútu predkladá na W Predseda Komisie, člen VV alebo predseda Sekretariátu na základe vlastnej iniciatívy alebo na základe podnetu člena Komisie.

4.       Pri každej zmene Štatútu sa spracuje aj nové úplné znenie Štatútu, ktoré bude schválené spolu so zmenou Štatútu a následne budú zmena a úplné znenie Štatútu zverejnené na webovom sídle SAB.

5.      Schválené úplné znenie Štatútu bude podpísané Predsedom SAB.

6.      Tlačové a gramatické chyby sa v Štatúte odstraňujú bezodkladne uverejnením redakčného oznámenia o ich oprave na webovom sídle SAB a opravou úplného znenia štatútu.

7.      Štatút je platný odo dňa jeho schválenia VV.

8.       Štatút nadobudne účinnosť dňom podpisu štatútu Predsedom SAB.

9.      Výklad Štatútu vykonáva Legislatívna komisia SAB

10.       Dňom nadobudnutia účinnosti tohto štatútu sa zrušuje Štatút TMK SAB, ktorý bol platný pred jeho účinnosťou. Štatút TMK SAB bol schválený na zasadnutí výkonného výboru SAB konanom v Lučenci  dňa 16,4,2024 .

 

 
Dátum: 16 apríl 2024                                                        prezident  SAB : Ing. Ján Macko

 

 

 

 

 

 

 

 

0 comments:

Zverejnenie komentára